تاریخچه دستگاه فنس بافی

تاریخچه دستگاه فنس بافی

تاریخچه دستگاه فنس بافی

دستگاه توری حصاری چگونه اختراع شد؟

فنس یکی از محبوب‌ترین مواد حصارکشی در جهان هست. توری فنس یا توری حصاری را از بافتن سیم مفتول، به‌ صورت مارپیچ تولید می‌کنند. فنس اولین بار در اواسط قرن نوزدهم در بریتانیا اختراع شد، مزایای حصارکشی با فنس عبارت‌اند از: مقرون‌به‌صرفه، بادوام، هزینه نگهداری پایین.

در سال 1844، یک مرد بریتانیایی به نام چارلز برنارد دستگاهی را برای تولید فنس بر اساس ماشین‌های پارچه‌بافی اختراع کرد. به همین دلیل فرایند تولید فنس را بافندگی فنس می‌گویند. این دستگاه به‌صورت مکانیکی و با نیروی انسانی قادر به تولید فنس بود.

این نوآوری، ایجاد یک حصارکشی طویل را سریع و آسان کرد. طولی نکشید که فنس در سراسر انگلستان محبوبیت زیادی پیدا کرد و سرانجام در سراسر جهان گسترش یافت.

نزدیک به 50 سال پس از ساخت اولین دستگاه توری حصاری یا همان دستگاه فنس بافی، شرکت Anchor Post Fence مستقر در نیوجرسی آمریکا حقوق ماشین فنس بافی Barnard را خریداری کرد و اولین شرکتی بود که توری فنس را در ایالات‌متحده تولید کرد.

پس از گسترش الکتروموتورها. تغییراتی در ماشین‌های فنس بافی داده شد. تا بخشی از نیروی فرایند تولید فنس، توسط موتورهای الکتریکی تأمین شود.

دستگاه فنس بافی 2

در سال 1905 دستگاه فنس بافی تمام اتوماتیک در کشور آلمان توسط آقای Ernst Wagner تولید شد. که بخش زیادی از کارکرد دستگاه به‌صورت مکانیکی بوده، به همین دلیل از معایب آن کاربری سخت و هزینه نگهداری بالا بوده.

از آن زمان تاکنون با گسترش سیستم‌های الکترونیکی و پیشرفت تکنولوژی. دستگاه‌های فنس بافی اتوماتیک به‌صورت پیوسته در حال ارتقاء و بهبود راندمان بوده‌اند.

دستگاه توری حصاری تاریخچه 1

تولید فنس در ایران از دهه 40 آغاز شد و تولیدکنندگان با دستگاه‌های دستی سنتی کار خود را آغاز کردند. رفته‌رفته با واردکردن دستگاه‌های اتوماتیک غالباً آلمانی رشد این صنعت در کشور سرعت بیشتری گرفت. از دهه 90 با شروع فعالیت شرکت‌های ایرانی ازجمله شرکت ماشین‌سازی حصار گستر درزمینهٔ ساخت دستگاه‌های فنس بافی رشد و رونق این صنعت بیش‌ازپیش شد.

مشاهده تمامی محصولات