بررسی دستگاه فنس بافی دستی پیشرفته

دستگاه فنس بافی دستی پیشرفته ( بررسی دقیق )
بررسی دقیق دستگاه فنس بافی دستی پیشرفته

دستگاه فنس بافی دستی پیشرفته، ارزان‌ترین قیمت را در بین انواع دستگاه تولید فنس دارد و به دلیل اینکه نحوه کارکرد ساده‌تری نسبت به دستگاه‌های توری‌بافی دیگر دارد بیشتر مورد توجه، افرادی هست که با کمترین هزینه، قصد ورود به این صنعت را دارند.

در این مطلب سعی می‌کنیم به‌طور ساده و مفصل دستگاه تولید فنس دستی را مورد بررسی قرار دهیم تا راهنمایی‌های لازم را در اختیار کارآفرینان عزیز قرار دهیم تا با خیال راحت‌تر و اطلاعات کافی اقدام به خرید دستگاه فنس بافی دستی نمایند.

توضیحات اصلی دستگاه فنس بافی دستی

تا قبل از دهه ۹۰ تمامی دستگاه‌های فنس بافی دستی موجود در کشور، از نوع سنتی بود. دستگاه‌های فنس دستی سنتی، سیستمی بسیار ساده و قیمتی بسیار ارزان دارند و معایب بسیار اساسی دارند که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

قدرت کم دستگاه: به شکلی که اگر ضخامت مفتول از ۳ میلی‌متر بیشتر شود دستگاه قادر به بافت آن نیست.

تنظیم پذیری بسیار سخت: به دلیل اینکه این دستگاه‌ها برخی از سیستم‌های اساسی موردنیاز دستگاه فنس بافی را ندارند؛ مانند سیستم صاف کن سیم، گردش خودکار روغن، قطع کن خودکار (در صورت گیرکردن سیم مفتول ورودی) و یا نگه‌دارنده قالب؛ که همین امر باعث شده اپراتور حداقل باید ۳ ماه با دستگاه کار کند تا توانایی تولید با دستگاه را پیدا کند و از طرفی ضایعات زیادی در سیم مفتول دارد.

خستگی زیاد کار با دستگاه: به دلیل اینکه اپراتوری که با دستگاه سنتی، بافت انجام می‌دهد باید هنگام کار با دستگاه بایستد و اپراتوری که سرهای فنس را قلاب می‌کند باید به سمت زمین خم شود، خستگی زیادی به اپراتورها وارد می‌شود.

دستگاه فنس بافی دستی سنتی

درمجموع این معایب باعث می‌شود که این نوع دستگاه، میزان تولید فنس بسیار کمی داشته باشد و صرفه اقتصادی ندارد و تقریباً ۹۰ درصد از افرادی که این مدل دستگاه را خریداری می‌کنند پس از مدتی دست از کار می‌کشند.

شرکت حصار گستر در سال ۹۰ برای اولین بار در ایران اقدام به طراحی و تولید دستگاه تولید فنس دستی پیشرفته کرده که مورد توجه بسیاری قرارگرفته است.

توضیحات اصلی دستگاه تولید فنس دستی پیشرفته

از مهم‌ترین ویژگی‌های اصلی این دستگاه، طراحی خاص آن می‌باشد؛ که با ایده گرفتن از نمونه‌های استاندارد خارجی دستگاه فنس بافی دستی توانستیم معایب اصلی دستگاه‌های سنتی را رفع نماییم. به صورتی که در دستگاه‌های دستی پیشرفته، تنظیمات و کار با دستگاه بسیار ساده‌تر و راحت‌تر شده و اپراتورها با چند ساعت کار کردن کاملاً کار را فرامی‌گیرند و با چند روز کارکرد به‌صورت حرفه‌ای اقدام به تولید فنس می‌نماید.

خستگی اپراتورها بسیار کمتر از دستگاه‌های سنتی می‌باشد. به دلیل اینکه اپراتور بافت دیگر نیاز به ایستادن ندارد و با نشستن بر روی صندلی، کار خود را انجام می‌دهد و اپراتوری که سرهای فنس را قلاب می‌کند. دیگر نیاز به خم شدن بر روی زمین ندارد و به‌صورت ایستاده با ابزارهایی که همراه دستگاه ارائه می‌شود به‌راحتی سرهای فنس را شکلات پیچ و یا قلاب می‌کند.

دستگاه فنس بافی دستی حرفه‌ای شرکت حصار گستر چندین قسمت اصلی دارد که عبارت‌اند از:

دکل کلاف بازکن

سیستم صاف کن سیم مفتول

سیستم نگه‌دارنده قالب

میز کار

برق دستگاه

نحوه کار دستگاه توری بافی دستی

دکل کلاف بازکن دستگاه تولید فنس دستی پیشرفته

وظیفه دکل کلاف بازکن دستگاه فنس بافی این است که سیم مفتول را با دقت از کلاف سیم جدا کند و با زاویه مناسب آن را به سمت، سیستم صاف کن سیم مفتول هدایت کند. دکل این دستگاه به نحوی طراحی‌شده که بسیار روان، سیم مفتول را از کلاف سیم جدا می‌کند و احتمال گره خوردن سیم مفتول را به حداقل می‌رساند. درعین‌حال سنسور قطع کن خودکار در دکل تعبیه‌شده تا در صورت گره خوردن کلاف سیم مفتول به هر دلیلی، دستگاه خاموش شود.

به دلیل حساسیت بالا در قطع سریع (در زمان گره خوردن سیم) هیچ‌گونه فشاری به دستگاه وارد نمی‌شود و پس از رفع اشکال، اپراتور قادر به ادامه بافت فنس می‌شود. بدون هیچ‌گونه ضایعات مفتول. از دیگر مزایای دکل دستگاه فنس بافی دستی حصار گستر، قابلیت تنظیم در تمام زوایای موردنیاز است. به شکلی که اپراتور می‌تواند در هر زاویه دلخواه دکل را تنظیم کند. تا به روان‌ترین حالت ممکن سیم مفتول وارد سیستم صاف کن سیم شود.

نحوه طراحی دکل به شکلی است که سیم زمانی که وارد دکل می‌شود به‌هیچ‌عنوان نمی‌تواند از مسیر پولی دکل خارج شود. در برخی دستگاه‌ها به دلیل طراحی ضعیف، سیم مفتول به‌طور مداوم از روی پولی دکل خارج می‌شود؛ که باعث تأخیرهای پی‌درپی، ضایعات و تولید کم می‌شود.

دکل دستگاه تولید توری دستی

سیستم صاف کن سیم دستگاه توری بافی دستی پیشرفته

وظیفه سیستم صاف کن سیم این است که سیم را از دکل دستگاه دریافت کند. آن را صاف کند و در زاویه و با فشار مناسب به سمت قالب دستگاه هدایت کند. سیستم صاف کن سیم شامل مجموعه‌ای از پولی هرز گرد است که قابلیت تنظیم دارند.

سیم مفتول پس‌ازاینکه از دکل دستگاه فنس بافی خارج شد وارد سیستم صاف کن سیم می‌شود و سپس وارد قالب می‌شود. از نکات مهم در سیستم صاف کن سیم این است که طراحی آن به نحوی باشد که زاویه مناسب سیم، نسبت به ورودی قالب را بتواند ایجاد کند. در دستگاه دستی فنس بافی شرکت حصار گستر متریال پولی‌های هرز گرد از فولاد ضد سایش می‌باشد؛ که همین امر باعث عمر بالای این قطعات می‌باشد. به دلیل اینکه این قطعات مدام در سایش با سیم مفتول می‌باشند اگر جنس این قطعات فولاد ضد سایش نباشد این قطعات باید مدام تعویض گردند.

برخی از دستگاه‌های موجود در بازار در این قسمت از پولی‌های هرز گرد خودرویی استفاده می‌کنند. چون کم‌هزینه هستند و همین امر باعث کاهش عمر مفید این قطعه می‌شود.

صاف کن سیم دستگاه توری حصاری دستی

سیستم نگه‌دارنده قالب دستگاه تولید فنس حرفه‌ای

همان‌طور که از نام این قطعه مشخص است وظیفه آن نصب قالب در محل مناسب است. این قطعه یکی از مهم‌ترین قطعات دستگاه فنس بافی دستی می‌باشد؛ که تأثیر بسیار زیادی در تنظیم شدن دستگاه داشته و سرعت تعویض قالب و سرعت در تنظیم شدن دستگاه را بسیار تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در دستگاه‌های سنتی، قالب دستگاه توسط میخ روی یک تخته چوبی نصب می‌شد. که موجب می‌شد تنظیم دستگاه بسیار سخت شود. و بسته به تجربه اپراتور، سرعت تنظیم دستگاه و قالب زمان نیاز داشته باشد.

سیستم نگه‌دارنده قالب دستگاه دستی شرکت حصار گستر به نحوی طراحی و فیکس شده که تجربه اپراتور، تأثیری در دقت و یا سرعت نصب قالب ندارد. و اپراتور دستگاه فنس نمی‌تواند قالب را اشتباه نصب کند. و یا آن را به نحوی نصب کند که دقیق نباشد. همین امر باعث شده که تنظیم دستگاه بسیار ساده شود. و سرعت تعویض قالب در این دستگاه بیشتر از چند دقیقه طول نکشد.

قیمت دستگاه فنس بافی دستی

میز کار دستگاه فنس بافی دستی پیشرفته

میز کار به قسمتی از دستگاه گفته می‌شود. که عملیات بافت فنس روی آن انجام می‌گیرد. و وظیفه آن این است که فنس بافته شده را به شکلی روی خود قرار دهد. که از طرفی اپراتور بافت بتواند به‌راحتی ادامه آن را ببافد و از طرفی اپراتوری که سرهای فنس را قلاب می‌زند بتواند این کار را بدون خستگی و مزاحمت برای اپراتور بافت انجام دهد.

طراحی میز کار دستگاه توری حصاری دستی حصار گستر به شکلی است؛ که اپراتور بافت به‌راحتی این کار را با نشستن پشت صندلی انجام می‌دهد. و اپراتور دیگر با ایستادن آن‌سوی میز با استفاده از ابزارهای که همراه دستگاه به مشتری داده می‌شود. سرهای فنس را شکلات پیچ و یا قلاب کند.

از دیگر مزایای این میز کار این است که نحوه قرارگیری فنس روی آن به شکلی است که کوچک‌ترین کجی یا انحنا در فنس نمایان می‌شود؛ و اپراتور می‌تواند به‌سرعت آن را اصلاح کند؛ که همین امر باعث کیفیت بالا در فنس تولیدی می‌شود؛ و هنگام نصب، بدون هیچ‌گونه خمیدگی به‌صورت تخت و صاف فنس نصب می‌گردد.

برق دستگاه فنس بافی دستی پیشرفته

ورودی برق دستگاه توری بافی دستی به‌صورت تک فاز و یا سه فاز موجود می‌باشد. دستگاه شامل تابلو برق استاندارد می‌باشد که در دستگاه تعبیه‌شده است. استفاده از سیستم راه‌انداز و کنترل سرعت، اینورتر یکی از مهم‌ترین مزایای دستگاه تولید توری دستی حصار گستر می‌باشد؛ که این امر باعث می‌شود اپراتور قادر باشد به‌صورت دیجیتالی سرعت تولید فنس را تنظیم کند.

در دستگاه‌های فنس دستی سنتی، جهت تغییر سرعت بافت، اپراتور مجبور به تعویض پولی و قطعات مکانیکی بود. از دیگر مزایای استفاده از اینورتر در سیستم برقی دستگاه فنس دستی، راه‌اندازی روان دستگاه، مصرف کمتر برق و عمر مفید بالای الکتروموتور دستگاه فنس می‌باشد.

قدرت الکتروموتور دستگاه فنس دستی پیشرفته 3 اسب بخار است و به‌راحتی تا سیم مفتول ۴ میلی‌متر را می‌تواند به فنس تبدیل کند. تمام متریال الکتریکی استفاده‌شده در دستگاه از بهترین کیفیت تهیه‌شده و تمامی سیم و کابل‌ها از جنس مس می‌باشد.

برق دستگاه فنس باف دستی

مشخصات فنی دستگاه فنس بافی دستی پیشرفته

ضخامت سیم مفتول: 4 – 1.8 میلی‌متر

ابعاد چشمه: 8.5 – 4 سانتیمتر

ارتفاع فنس: 300 – 50 سانتیمتر

حداکثر طول طاقه: نامحدود

سرعت: 50 مترمربع در ساعت

گارانتی: یک سال

خدمات پس از فروش: نامحدود

تعداد قالب همراه دستگاه: 2 عدد

تعداد الکتروموتور: 1 عدد

توان دستگاه: 3 اسب بخار

وزن: 400 کیلوگرم

ابعاد: 2.5 * 1.2 * 3.7 متر

فضای موردنیاز: 2.5 * 5 متر

سایز دستگاه تولید فنس دستی

نحوه کار با دستگاه فنس دستی پیشرفته

این دستگاه شامل دو قسمت اصلی می‌باشد که عبارت‌اند از: قسمت بافت و میز کار که توسط پیچ به یکدیگر اتصال دارند و جهت سهولت در حمل‌ونقل قابل جداسازی و تفکیک می‌باشد. صدای ناشی از کارکرد دستگاه بسیار کم هست به شکلی که برخی از مشتریان در مکان‌های مسکونی بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران فعالیت می‌کنند.

این دستگاه جهت تولید به یک یا دو نفر اپراتور نیاز دارد. اگر با یک نفر اپراتور تولید انجام شود میزان تولید تقریباً ۲۵ درصد کمتر می‌شود. نحوه کار با دستگاه بدین شکل است که اپراتور بافت، پس از تنظیم کردن دستگاه بر روی صندلی پشت میز کار می‌نشیند. یک عدد پدال الکتریکی زیر پای اپراتور موجود هست. که با تحریک آن یک رشته فنس شروع به بافت می‌کند.

هرگاه رشته فنس بافته شده به ارتفاع موردنظر رسید. اپراتور پای خود را از روی پدال رها می‌کند. و با قیچی که در دست دارد رشته فنس را قیچی می‌کند. (قیچی همراه دستگاه به مشتری داده می‌شود)

سپس فنس را با توجه به هدایتگری که روی دستگاه قرار دارد. به سمت بالا هدایت می‌کند. و رشته فنس بعدی را می‌بافد و به همین شکل این سیکل تکرار می‌شود. اپراتوری که سرهای فنس را قلاب میزند دو ابزار در اختیار دارد که با یکی از آن‌ها سر فنس را شکلات پیچ می‌کند و با دیگری می‌تواند سر فنس را قلاب کند.

شکلات پیچ فنس

قیمت دستگاه توری بافی دستی پیشرفته

دستگاه تولید فنس از متریال های مختلفی ساخته می‌شود. که تأثیرگذارترین‌های آن در قیمت‌گذاری عبارت‌اند از: آهن‌آلات، الکتروموتور، گیربکس صنعتی، کابل و اتصالات، قطعات الکتریکی و الکترونیکی.

به دلیل نوسانات قیمت در مواد اولیه و متریال ساخت دستگاه تولید توری حصاری، طبیعی است که قیمت این ماشین با توجه به نوسانات بازار تغییر کند و به همین خاطر نمی‌توان قیمت ثابتی برای آن مطرح نمود اما می‌توان نسبت قیمت انواع دستگاه فنس بافی را به‌صورت تقریبی مشخص نمود.

قیمت دستگاه فنس بافی دستی پیشرفته تقریباً 60 درصد قیمت دستگاه فنس بافی نیمه اتوماتیک تک نخ می‌باشد.

هزینه دستگاه توری بافی دستی پیشرفته تقریباً 30 درصد قیمت دستگاه فنس نیمه اتوماتیک دو نخ می‌باشد.

قیمت دستگاه تولید فنس دستی پیشرفته تقریباً 20 درصد قیمت دستگاه تولید فنس تمام اتوماتیک می‌باشد.

 

مشاهده تمامی محصولات