بررسی دستگاه فنس بافی تمام اتوماتیک

دستگاه فنس بافی تمام اتوماتیک ( بررسی دقیق )
دستگاه فنس بافی تمام اتوماتیک

قیمت دستگاه فنس بافی اتوماتیک حصار گستر نسبت به راندمان بالای آن بسیار مناسب می‌باشد . جهت اطلاعات بیشتر در مورد قیمت دستگاه فنس بافی اتوماتیک اینجا کلیک کنید . دستگاه فنس بافی اتوماتیک حصار گستر دارای تمامی ویژگی‌های مهم موردنیاز جهت تولید فنس با راندمان بسیار بالا می‌باشد. از خصوصیات بسیار مهم این دستگاه، تمام برقی بودن (تمامی قسمت‌های دستگاه برقی بوده و نیاز به استفاده از کمپرسور باد نیست)، کلاف جمع کن زنجیری، قیمت بسیار مناسب دستگاه فنس و قابلیت رول کردن به‌صورت وکیوم می‌باشد.

جهت اطلاعات بیشتر از این دستگاه و نحوه کار آن در این مطلب تلاش می‌کنیم به‌طور مفصل و ساده نحوه کار دستگاه فنس بافی تمام اتوماتیک را بررسی کنیم تا اطلاعات موردنیاز را در اختیار خریداران محترم قرار دهیم تا با اطلاعاتی دقیق‌تر و روشن اقدام به خرید دستگاه فنس بافی تمام اتوماتیک نمایند.

 

توضیحات اصلی دستگاه تولید فنس تمام اتوماتیک

تا قبل از یک دهه گذشته یعنی قبل از تولید دستگاه فنس تمام اتوماتیک در کشور خودمان، تعداد اندکی از دستگاه‌های فنس اتوماتیک در کشور موجود بود؛ که اغلب آن‌ها محصول کشور آلمان و تایوان بودند در آن زمان اکثر تولیدکنندگان فنس با دستگاه‌های فنس بافی دستی سنتی تولید می‌کردند. پس از ساخت این دستگاه در کشور ایران رفته‌رفته دستگاه‌های تمام اتوماتیک فنس بافی جایگزین دستگاه‌های فنس سنتی شد. به دلیل حجم تولید بسیار بالاتر و نیاز به نیروی کار کمتر، محبوبیت زیادی یافت.

شرکت حصار گستر در سال ۱۳۹۲ اقدام به طراحی و ساخت دستگاه توری‌بافی تمام اتوماتیک نمود؛ که با توجه به کیفیت و راندمان بالا و ضایعات کم، مورد تأیید و استفاده گسترده تولیدکنندگان فنس گردید. دستگاه فنس بافی تمام اتوماتیک حصار گستر دارای چندین قسمت اصلی می‌باشد که عبارت‌اند از:

دکل کلاف بازکن

سیستم صاف کن سیم مفتول

سیستم نگه‌دارنده قالب فنس

قیچی

قلاب زن

کلاف جمع کن

سیستم برنامه‌دهی

برق دستگاه

 

دکل کلاف بازکن دستگاه فنس تمام اتوماتیک

وظیفه دکل کلاف بازکن، جدا کردن حلقه‌های کلاف سیم مفتول و هدایت آن به سمت سیستم صاف کن می‌باشد. این کار به این شکل انجام می‌شود که سیم مفتول یک حلقه یک حلقه از کلاف سیم مفتول جدا می‌شود و وارد دکل دستگاه می‌شود و با توجه به قابل تنظیم بودن زاویه در کل، این امکان به وجود می‌آید که در بهترین زاویه، سیم مفتول وارد سیستم صاف کن شود.

از خصوصیات مهم دکل کلاف بازکن دستگاه‌های حصار گستر می‌توان به این موارد اشاره نمود:

با توجه به طراحی خاص دکل، سیم مفتول امکان فرار از روی مسیر خود را نداشته که این مهم باعث می‌شود هیچ وقفه‌ای از این بابت در تولید فنس به وجود نیاید.

در دکل کلاف بازکن یک عدد سنسور حساس به فشار تعبیه‌شده که در صورت هرگونه مشکل احتمالی در جداسازی حلقه سیم از کلاف و یا گره خوردن سیم مفتول، دستگاه به‌سرعت استپ می‌شود. بدون کوچک‌ترین فشار به قالب و یا سیستم سیم صاف کن، به شکلی که پس از رفع مشکل اپراتور قادر خواهد بود ادامه فنس را به‌صورت اتوماتیک شروع به بافت کند و هیچ ضایعاتی به وجود نیاید.

دستگاه توری بافی اتومات

سیستم صاف کن سیم مفتول دستگاه توری بافی تمام اتوماتیک

وظیفه سیستم صاف کن سیم همان‌طور که از اسمش مشخص است صاف کردن سیم می‌باشد این سیستم بدین‌صورت کار می‌کند که سیم مفتول را در زاویه مناسب از دکل دستگاه دریافت می‌کند و تحت‌فشار مشخص ( که قابل تنظیم است ) و با زاویه مناسب به قالب فنس تحویل می‌دهد.

سیستم صاف کن سیم مفتول از چندین پولی هرزگرد قابل تنظیم و یک هرزگرد استوانه‌ای قابل تنظیم تشکیل شده است. دستگاه تمام اتوماتیک فنس بافی حصار گستر تمامی پولی‌های هرزگرد را از بهترین متریال ساخته و تماماً از فولاد ضد سایش می‌باشد که موجب عمر بالای این قطعات می‌شود از خصوصیات مهم سیستم صاف کن سیم مفتول دستگاه فنس حصار گستر می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

با توجه به طراحی خاص، خوردگی قطعات به حداقل رسیده و تمامی ابزارهای موردنیاز برای تنظیم دقیق و راحت ارتفاع پولی‌های هرزگرد تعبیه‌شده است.

ساخت سیستم صاف کن سیم مفتول به شکلی است که کمترین لرزش ممکن از دستگاه به آن انتقال یافته و باعث ورود یکنواخت سیم مفتول به قالب می‌شود.

سیستم نگه‌دارنده قالب دستگاه فنس اتومات

این قطعه وظیفه تنظیم و ثابت نگه‌داشتن قالب دستگاه فنس را داشته که به آن هولدر قالب فنس نیز میگویند و بسیار مهم است که قالب فنس را محکم، در جای مشخصی بدون لرزش نگه دارد. سیم مفتول بعد از خارج شدن از صاف کن مفتول، وارد ورودی قالب دستگاه فنس شده و پس از تغییر شکل به‌صورت زیگزال از خروجی قالب خارج می‌شود و به سمت قیچی دستگاه هدایت می‌شود.

در این مرحله فشار زیادی به قالب دستگاه وارد می‌شود که هولدر قالب یا همان نگه‌دارنده قالب فنس باید بتواند آن فشار را تحمل کند و از سوی دیگر جنس قالب بسیار مهم است که خوردگی کم و هدایت‌کنندگی خوبی داشته باشد.

اگر در مورد قالب دستگاه فنس نیاز به اطلاعات دارید به قالب دستگاه فنس بافی حصار گستر مراجعه فرمایید. نگه‌دارنده قالب دستگاه فنس بافی حصار گستر دارای ویژگی‌های مهمی است که عبارت‌اند از:

هولدر توانایی نگه‌داشتن محکم قالب فلزی را دارد به‌گونه‌ای که هیچ لرزش و تنشی در قالب به وجود نمی‌آید.

با توجه به طراحی خاص هولدر قالب، تنظیم قالب بسیار سریع و آسان می‌باشد و تمامی امکانات جهت تعویض سریع قالب در نظر گرفته‌شده است.

دارای سنسور قالب می‌باشد که در صورت بروز مشکلات احتمالی در بافت و یا گیرکردن فنس، دستگاه به‌سرعت به‌صورت خودکار استپ کند.

دستگاه فنس تمام اتوماتیک

قیچی دستگاه فنس تمام اتوماتیک

یکی از قطعات بسیار مهم دستگاه فنس بافی می‌باشد زیرا سرعتت قیچی کردن، کیفیت قطعات قیچی و مکانیسم قیچی تأثیر زیادی در کیفیت فنس، سرعت بافت فنس و میزان راندمان دستگاه دارد. قیچی دستگاه فنس حصار گستر دارای ویژگی‌های مهمی می‌باشد که عبارت‌اند از :

استفاده از الکتروموتور گیربکس دار با قدرت مناسب که قادر است تا دو رشته سیم مفتول ۴ میلی‌متر را به‌راحتی قیچی نماید. استفاده از تیغه کاتر باکیفیت بسیار بالا که کیفیت برش را تا حد مطلوبی افزایش داده و تیغه‌ها تا ۵ سال نیاز به تیز کردن ندارند.

بکارگیری از بهترین مکانیسم مکانیکی جهت کمترین فشار به قطعات و کارکرد ۲۴ ساعته دستگاه. در تمامی قسمت‌های چرخنده از بهترین برندهای بلبرینگ استفاده شده که باعث عمر بالای قطعات می‌شود.

سرعت قیچی بالا و قابل تنظیم بوده که اپراتور با توجه به سایز مفتولی که تولید می‌کند در صورت نیاز قادر است سرعت قیچی کردن را به‌صورت دیجیتالی توسط صفحه‌نمایش لمسی تغییر دهد. یکی از قطعات مهم می‌باشد که روی قیمت دستگاه فنس بافی اتوماتیک تاثیر گذار هست.

 

قلاب زن دستگاه فنس بافی تمام اتوماتیک :

رشته‌های فنس پس از خارج شدن از قالب دستگاه، وارد لوله بافت می‌شوند و در هر سیکل یک چشمه فنس بافته می‌شود. سپس توسط قیچی چیده می‌شوند و توسط شانه دستگاه یک چشمه به سمت کلاف جمع کن دستگاه هدایت می‌شوند. دراین‌بین قلاب زن دستگاه وظیفه شکلات پیچ کردن سرهای فنس را دارد.

دستگاه فنس بافی فول اتوماتیک

سرپیچ کردن فنس توسط قلاب زدن دستگاه انجام می‌شود. در اغلب دستگاه‌ها قسمتی از کارکرد قلاب زن دستگاه توسط سیلندر پنوماتیک انجام می‌شود؛ که همین قضیه موجب می‌شود در کنار دستگاه یک عدد کمپرسور باد نیاز باشد؛ که هزینه کمپرسور به دستگاه اضافه شده و از طرفی صدای زیاد کمپرسور باد و هزینه نگهداری از آن مشکلات خود را دارد.

قلاب زن دستگاه فنس حصار گستر شامل ویژگی‌های زیر است :

مهم‌ترین ویژگی قلاب زن‌ها، تمام برقی بودن آن می‌باشد که موجب استهلاک کمتر دستگاه و کیفیت بیشتر سرپیچ‌های فنس می‌شود. جنس متریال سرپیچ زن از فولاد ضد سایش بوده و بالا بودن دقت در ساخت قطعه موجب شکلات پیچ کردن یکنواخت سرهای فنس می‌شود.

دستگاه فنس خودکار

کلاف جمع کن دستگاه فنس اتوماتیک

فنس بافته‌شده پس از شکلات پیچ شدن سرها توسط سیستم کشش فنس به سمت کلاف جمع کن هدایت می‌شود. وظیفه کلاف جمع کن دستگاه فنس، رول کردن فنس می‌باشد. یک کلاف جمع کن مطلوب باید قادر باشد رول فنس را به‌صورت منظم و محکم بسته‌بندی کند و هنگام خروج طاقه فنس، بتواند این کار را بدون نیاز به فشار به اپراتور انجام دهد. ویژگی‌های مهم کلاف جمع کن دستگاه فنس حصار گستر :

به دلیل طراحی خاص و استفاده از ریل‌های زنجیری، رول فنس کاملاً به‌صورت منظم، یکنواخت و محکم بسته‌بندی می‌شود. دارای مکانیسم رول کن وکیوم می‌باشد و به‌راحتی می‌توان رول فنس را هم به‌صورت معمولی و هم وکیوم بسته‌بندی کرد.

با توجه به طراحی خاص، اپراتور هنگام خروج طاقه فنس فقط کافی است یک اهرم را کشیده تا رول فنس به‌صورت خودکار از دستگاه خارج شده و روی زمین قرار گیرد.

دستگاه فنس بافی شیراز

سیستم برنامه‌دهی دستگاه توری بافی اتوماتیک :

سیستم برنامه‌دهی یا برنامه‌ریزی دستگاه فنس حصار گستر توسط یک صفحه‌نمایش لمسی هوشمند ۷ اینچ انجام می‌شود که اپراتور را قادر می‌کند به‌راحتی تمامی پارامترهای موردنیاز را برنامه‌ریزی کند و تنها با چند بار کلیک، تغییرات موردنیاز را به دستگاه فنس اعمال کند ویژگی‌های مهم سیستم برنامه‌دهی دستگاه فنس اتوماتیک حصار گستر عبارت‌اند از :

کیفیت بالا و سایز مناسب صفحه‌نمایش جهت عمر بالا و راحتی کار اپراتور، هر پارامتر دارای صفحه راهنمای خاص خود بوده که در صورت نیاز به راهنمایی، اپراتور بتواند اطلاعات موردنیاز را از خود صفحه‌نمایش دریافت کند.

پارامترهای گسترده‌ای قابل تنظیم و در دسترس می‌باشد که این ویژگی، اپراتور را قادر می‌سازد دقیقاً دستگاه را به آن نحوی که راحت است تنظیم کند و فنس را دقیقاً با همان ویژگی‌هایی که مدنظر دارد تولید کند. جهت استعلام قیمت دستگاه فنس بافی اتوماتیک با ما تماس بگیرید.

دستگاه توری بافی تمام اتومات

برق دستگاه فنس بافی تمام اتوماتیک

سیستم برق دستگاه تاثیر زیادی بر قیمت دستگاه فنس بافی اتوماتیک دارد. کیفیت قطعات برقی و طراحی برق دستگاه فنس از مهم‌ترین خصوصیت یک دستگاه فنس بافی تمام اتوماتیک می‌باشد زیرا وظیفه هماهنگی و حفاظت تمامی الکتروموتورها و سنسور های ایمنی توسط برق دستگاه انجام می‌شود ویژگی‌های مهم برق دستگاه فنس بافی حصار گستر عبارت‌اند از :

استفاده از بهترین برند قطعات برای ایمنی بالاتر و عمر مفید بیشتر دستگاه فنس بافی، استفاده از سیستم کنترلر plc

استفاده از سیستم کنترل سرعت اینورتر که به‌صورت دیجیتالی سرعت تولید فنس قابل تنظیم می‌باشد و استفاده از سیستم‌های ایمنی و حفاظتی جهت مراقبت کامل از تمامی الکتروموتورها به صورتی که امکان سوختن الکتروموتورها به حداقل برسد. به‌کارگیری بهترین برند حسگرها جهت قطع خودکار سریع ( در صورت بروز مشکلات احتمالی در بافت فنس، گره سیم مفتول و تمام شدن مواد اولیه )

در طراحی مدار و برنامه‌نویسی دستگاه فنس تمام اتوماتیک حصار گستر، تمام تلاش صورت گرفته تا اپراتور قادر باشد به‌راحتی با تنظیمات روان و ساده بهترین کیفیت و راندمان را در تولید فنس داشته باشد.

مشاهده تمامی محصولات
برای اطلاعات بیشتر در مورد فنس و محصولات مفتولی کلیک کنید